Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnazija

Turkijos mokinių ir mokytojų grupės vizitas progimnazijoje

Tarptautinio ERASMUS+ projekto „Project Based Learning and CLIL in Gifted Education“ veiklos mūsų progimnazijoje

Lapkričio 9–15 d. mūsų progimnazijoje viešėjo mokinių ir mokytojų grupė iš Turkijos – 7 mokiniai ir 2 mokytojai iš gabių vaikų centro Etimesgut Bilim ve Sanat Merkezi (Ankara). Vizitas vyko įgyvendinant ERASMUS+ projektą „Project Based Learning and CLIL in Gifted Education“.

Tai buvo ypatinga, šiltos draugystės, kultūrinių atradimų ir prasmingo mokymosi kupina savaitė. Svečiai tapo ne tik mūsų bendruomenės dalimi, bet ir tikrais bičiuliais, su kuriais dalinomės kasdieniais atradimais, patirtimis ir džiaugsmais.

Pamokinė veikla ir projektinis mokymasis
Kiekvieną dieną Turkijos mokiniai drauge su mūsų progimnazijos mokiniais aktyviai dalyvavo įvairių dalykų pamokose. Jie sprendė matematikos ir fizikos užduotis, gilinosi į chemijos bandymus, atrado muzikos ir dailės galimybes kūrybiškai išreikšti savo idėjas, sportavo, dirbo grupėse ir dalijosi savo patirtimis. Mokinius ir mokytojus ypač sužavėjo integruotos pamokos – lietuvių kalbos ir gamtos mokslų pamoka „Lietuvos gintaras“, taip pat lietuvių kalbos ir informatikos pamoka „Kur šiandien keliaus mano laiškas?“ bei informatikos ir gamtos mokslų pamoka ,,Bebriuko rudens atostogos“. Šiose veiklose derėjo mokslinis smalsumas, technologijos ir tarpkultūrinis bendravimas.

Didelio susidomėjimo sulaukė ir integruota gamtos mokslų bei informatikos veikla „Lietuvos gyvūnai“ Minecraft Education aplinkoje. Mokiniai ne tik tyrinėjo ekologines temas, bet ir stiprino kritinį mąstymą, bendradarbiavimą bei skaitmeninį raštingumą.

Kūrybinės veiklos FabLab dirbtuvėse
Modernios FabLab dirbtuvės tapo dar viena atradimų erdve. Mokiniai susipažino su lazerinėmis graviravimo–pjovimo staklėmis, patys kūrė skaitmeninį raktų pakabuko dizainą, o vėliau gavo ir medinį, realiai pagamintą pakabuką kaip prisiminimą apie viešnagę. Ši veikla padėjo suprasti, kaip idėja virsta kūriniu, o skaitmeniniai įgūdžiai – praktišku rezultatu.

Kultūrinė programa: Vilnius kitomis akimis
Svečiai aktyviai tyrinėjo Lietuvos sostinę: lankėsi Gedimino pilyje, Katedros aikštėje, Bernardinų sode, Užupio respublikoje, Trakuose, senamiestyje ir televizijos bokšte. Iš aukštai atsivėrę miesto vaizdai paliko neišdildomą įspūdį, o Trakai žavėjo istorija bei ramybe. Mokiniai iš Turkijos turėjo galimybę praplėsti savo kultūrinį akiratį.

Gyvenimas šeimose – ryšiai, kuriuos sunku pamiršti
Didžiulę šios savaitės sėkmės dalį nulėmė mūsų mokinių tėvai. Jie atvėrė svečiams savo namus, rūpinosi jais, dovanojo šilumą ir saugumo jausmą. Jungėsi į pokalbius, bendras veiklas, netgi susisiekti su svečių šeimomis Turkijoje rado būdų. Tai tapo jautriausiais ir labiausiai įsimintinais savaitės momentais.

Uždarymo ceremonija ir refleksija
Savaitės pabaigoje surengta uždarymo ceremonija buvo kupina šiltų žodžių, emocijų ir padėkų. Dalyviai dalijosi įžvalgomis, patirtimis ir džiugiomis akimirkomis. Už sėkmingai įgyvendintas veiklas visi projekto dalyviai apdovanoti sertifikatais. Turkijos mokiniai pripažino, kad kelionė į Lietuvą jiems buvo didžiulis iššūkis – jie pirmą kartą lankėsi užsienyje. Tačiau mūsų bendruomenės geranoriškumas, šypsenos ir rūpestis padėjo jaustis saugiai ir drąsiai.

Ši savaitė – tai tiltas tarp kultūrų, širdžių ir patirčių.
Tilto, kurį pastatėme kartu, mes nepamiršime.
Ir tikime – jis ves į dar gražesnį bendradarbiavimą ateityje.

Autorius:
Audronė Kurpienė

Nuotraukos:
Audronė Kurpienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas